18 Ocak 2018 Perşembe








AYASOFYA’DA GECE BULUŞMASI

NAZAN ŞARA ŞATANA 

nazanss.blogspot.com


Sait, gözlerini kapattı.
“O kadar yorgunum ki sana anlatamam.”
“Yorulmak yok. Sakın uyuma. Sonra ben âlemlere yalnız dalıyorum.”
“Vowww güzel söz, âlemlere dalmak!”
“Evet. Ayasofya’ya girdiğimiz andan başımıza gelmeyen kalmadı ama bazılarına da ben yalnız şahit oldum. Biz buraya kutsal kâseyi bulmaya geldik, neler - neler bulduk!”
“Hazreti İsa’nın şarap içtiği kâse!”
“Bu sadece Hz. İsa’nın şarap içtiği kâse olarak bilinmiyor. Bu mucizevi güçleri olduğuna inanılan bir kâse olarak düşünülüyor. Tabi bütün bunların yanı sıra kutsal Kâse diye bir şeyin olmadığı da çok olası! Bu tamamen bazı rantlar için hazırlanmış kulak fısıltısı da olabildiği gibi! Birçok yazarın da bunu kurgulamış olma ihtimali de var. Bütün bunların yanında her zaman aklın bir köşesinde şeytanın uyarıları yok mudur? Demez mi? Ya varsa, ya doğruysa? Birçok tarihçi bunun sadece aralarında konuşma sırasında kullandıkları bir simge olduğunu da söylemişler. Aklın karışmaması nasıl mümkün olabilir? Bir yerde okumuştum çok da mantıklı gelmişti. Hazreti İsa’ya ait bir şey, kutsal emanet değil midir?”
“Öyledir elbette.”

Bu kitapta yazılanlar, tarihten esinlenilerek kurgulanmıştır...

nazanss.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder