14 Mart 2018 Çarşamba




Astrolojik Doğum Haritası





Astrolojiye inanır mısınız bilmiyorum.
Ben inananlardanım- DA inanmayanlarındanım – DA
Bu ne demek?
Bilmiyorum cevabı saçma da olsa gerçek.
Bazen tamam diyorum bazen hiç aklım almıyor.
Âdettendir inanmak diyorum hele de bu işe gönül vermiş, emek vermiş ve uzman kişileri dinlediğimde ‘EVET – BUDUR’ diyorum. Diyorum da sonrasında yine acabalar başlıyor bende.
Arkadaşlarım son zamanlarda takılmışlar belki doğruyu yapıyorlar ben bilmiyorum açık ve aleni söylüyorum hiç saklamadan.
Haklı olabilirler bana da devamlı söyledikleri;
“Sen hala doğum Astrolojini çıkarttırmadın mı?”
Yok.”
Eyvah…
Ardından bir sürü anlatılar.
Bu nedir, ne değildir diye iyice ele almaya karar verdim ama inanın zamanım yok. O kadar çok işin ucundan tutmak durumundayım ki, gecelerimle gündüzlerim karma karışık haldeyken bu tür olaylara zaman ayırmamak belki de ayıp ama öyle ne yapabilirim.
Biraz araştırayım dedim.
Ardından da eee araştırdım benim gibi bu konuda fukara olanlar biraz öğrensinler istedim.
Buyurun hep birlikte neymiş ne değilmiş öğrenelim.

Astrolojinin bu kolu bireylerin hayatları ile ilgiliymiş.
Doğum anı veya kişinin hayatındaki önemli olaylardan birinin baz alındığı horoskop kullanılmaktaymış.
Bu horoskop içerisinde bireyin kişiliği, sağlığı ve temel potansiyeli bulunmaktaymış.

Astrolojinin bu yöntemi çok popülermiş.
Doğum astrolojisinde iki temel yaklaşım bulunmaktaymış.

Bu yaklaşımlardan biri evlilik, kariyer ve çocuk gibi belirgin olayların tahmin edilmesiymiş.

Burada şöyle bir not var:
Pek çok modern astrolog bu yaklaşımı dikkate almıyorlarmış.
Bunun yerine tamamen psikolojik olan bir yaklaşımın izinden gidiyorlarmış.

Bu psikolojik yaklaşım da bireyin kişiliğinin ve psikolojik potansiyelinin tanımlanması üzerinde durulmaktaymış.

İleride yaşanacak olaylar sadece genel bir önsezi ile tahmin ediliyormuş.
Ve konunun psikolojik davranışının gelişimi ile betimleniyormuş.

Peki ne oldu şimdi?
Sorularımın cevabını almış mı oldum?

Almak için biraz daha detaylara dalmak gerekir diye düşünüyorum. Ve bilen kişilerden bazı notları da aktarmak gerekiyor ki tam anlayabilelim.

Doğum haritası, gökyüzünün doğumunuz esnasındaki haritasıymış.
Genellikle yer merkezli, jeosantrik yapıda, doğum yerinizden gözlemlenebilen gezegensel konumlanmaları gösterecek şekilde çizilirmiş.
Batı astrolojisinde, gökyüzünün bu resmi bir çember üzerine çizilirmiş.
Haritanın üzerine çizildiği 360 derecelik daire, insanı temsil ediyormuş.
Burada aynen böyle yazıyor:

Zihninizde daireyi ikiye bölen bir çizgi canlandırın.
Bu çizgi, ufku temsil eder.
Gezegenler, Güneş ve Ay, dairenin çevresine gökyüzündeki gerçek konumları ile ilişki olarak çizilirler. 
Çizginin üzerindeki bu semboller, doğduğunuz anda ufkun üzerindeydiler.
Çizginin alt kısmına çizilen semboller ise doğumunuz sırasında ufkun aşağısında kalan gezegenleri temsil eder.

 Doğum haritasında bir başka ayrım daha bulunur. Dairenin kendisi Ev adı verilen 12 parçaya bölünmüştür; Birinci Ev, haritanın sol tarafında, ufuk çizgisinin hemen altında bulunur. Her evin kendine özgü anlamı vardır.

Zodyak’taki 12 burç, her bir evin ayırıcı çizgisi üzerine yerleşmiştir.
Ufkun solunda kalan burç, yükselen burçtur.
Yükselen her iki saat bir değişir.
Bu denli kısa bir süre farklı önemli derecede değişime sebep olduğundan, doğum saatinin doğruluğu, doğum haritası çıkarmada kritik başlangıç noktasıdır. 
Haritada Güneşin, Ayın ve gezegenlerin sembolleri yer alır ve kimi zaman ay düğümleri, asteroitler ve başka faktörler de haritaya eklenir. 

Bir haritadaki bazı evlerin boş oldukları dikkatinizi çekebilir.

Endişelenmeye gerek yoktur.
Tüm evler, gezegensel etki ile ilişkilidir; gezegen içerip içermedikleri önemli değildir.

Haritada görülen tüm semboller, bir tür kozmik stenografidir.
Astroloji, hayatı tanımlayan bir dil olduğundan, bu semboller bahsi geçen dilin temel parçalarıdır. 

Aslında astrolojik haritalar, yalnızca bir kişinin doğumu değil, bir ulusun oluşumu, bir işin başlangıcı ya da evlilik gibi önemli olaylar temel alınarak da çizilebilir.

Bu şekilde düşünüldüğünde astroloji, bir kişinin potansiyelini, bir ulusun etkisini ya da bir olayın önemini anlatan sembollerin baş döndürücü birleşimi haline gelir. 
Astroloji, ipuçları sağlar.

Fark yaratan, bu ipuçlarının nasıl kullanılabileceklerini anlamaktır!

Bu konu uçsuz bucaksız derya gibi.
Bilenlerin bilmesi gerekenlerden.
Ben en iyisi mi kitaplarıma döneyim.
Benim harcım kitap yazmak ben onda devam edeyim.
Bunları öğrenmek için çok çalışmak gerek çok.
Bende zaman darlığı mevcut.
Siz isterseniz detaylı araştırın benden bir iki ipucu.


Nazan Şara Şatana


nazanss.blogspot.com








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder