20 Ekim 2017 Cuma


























8000 Yıllık Şehir -  Şanlıurfa

11.500 yıllık bir tarih…



nazanss.blogspot.com



Hazret-i Âdem ile Havva’nın bir müddet kaldığı,
Tufan’dan sonra hazret-i Nuh tarafından kurulan
18 şehirden biri olan

Peygamberler şehri




Âdem ile Havva’nın buğday ektikleri,
İshak ve İsmail, İdris Peygamber’lerin geldikleri,
Hz. İbrahim’in doğduğu,
Nemrut ve puta tapan halkın yaşadığı,
Hazreti İbrahim’in mücadele ettiği ve ateşe atıldığı,
Lut peygamberin amcası İbrahim’in
Ateşe atılışını görüp sonra ayrıldığı,
Harran - Yakup peygamberin bulunduğu,
Eyüp peygamberin doğduğu, yaşadığı, hastalık çekip vefat ettiği,
Elyesa peygamberin Eyüp peygamberi aradığı,
Ancak onu göremeden vefat ettiği,
Şuayb peygamberin yaşadığı,
Musa peygamberin kaçıp Şuayb’in yanına geldiği,
İsa peygamberin de kutsadığını mektubunda yazdığı,

Topraklar - Yer – Şehir

Urfa

Güzel düşünüp, güzel yazmak dileklerimle başlayacağım sözlerime ve diyeceğim ki:
Urfa her daim benim ilgimi çekmiştir.
Peygamberler şehri Urfa hakkında bilgi sahibi olduğumu düşünüyorum.
Urfa’da balıklı gölü görmedim ama bilirim, hikâyesini bilir hatta Asker Balıkları bile bilirim. Ben Urfa’yı belki de Urfa’lı çok arkadaşım olduğu için bu kadar iyi bilirim. Benim can dostum, kıymetlim, ahretliğim Avukat Sema Kendirci’de Urfa’lıdır.
Benim günaydın gazetesinde muhabir olarak görev yaptığım yıllarda istihbarat şefim, Bekir Coşkun’da Urfa’lıdır.
Burada tek – tek saysam o kadar çok Urfa’lı dostum, arkadaşım, yakınım hatta evlilik yolu ile bize gelmiş akrabalarım bile var.
Urfa’nın önce Fransızlar sonra İngilizler tarafından işgal edildiği dönemde, Mustafa Kemal tarafından görevlendirilen Kuva-i Milliye’ye giren

‘Hekim Ali Süavi Efendi’

Adlı bir doktorun Urfa’da verdiği mücadeleyi anlatan bir kitap yazmamı sağladı…

Urfa’da anlatılacak o kadar çok güzellikler var ki… Yazmakla bitmez…
Urfa benim gibi tarih içerikli bir yazarın yazacağı bilinmeyenlerle dolu.

Daha ne olsun?
Neler olmasın ki…

Güzellikler olsun, dostluklar olsun, hoşgörüler olsun, sevgi ve saygı olsun…
Sevgilerimle ve dualarımla kalın inşallah…



Nazan Şara Şatana

nazanss.blogspot.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder