18 Ekim 2017 Çarşamba


Kırmızı desenli, çiçekli, perdeler!



Nazanss.blogspot.com



Bir yalnız, yaşlı kadını hatırladım…
Çiçekli desenli kırmızılı perdeleri hatırlıyorum
Korniş tek sıraydı
Unutmak mümkün değildi
Bir kadın, üstelik yaşlı, ağlıyordu.
İçki de içmişti, yaşına hiç bakmadan
Ben kırmızı desenli perdelere bakıyordum
Oda bana.
Sonra bağırdı
Git neden geldin?
Sana yemek getirdim?
İstemedim
Biliyorum annem gönderdi.
Annen kim?
Bilmiyorum. Annem gönderdi.
İstemiyorum.
Karnın açmış, hastaymışsın. Üstelik!
Üstelik ne? Yaşlı mıyım, çirkin miyim?
Evet.
Evet mi dedin?
Evet. Hem de sarhoşsun!
Sana annen terbiye vermedi mi?
Verdi.
O zaman yaşlılara böyle söylenmez bilmiyor musun?
Yaşılar içki içmez.
Ben içerim.
Neden?
Ben yaşlıyım, çirkinim,
Ağlamaya başladı, bağırdı.
Ben yalnızım!
Ben varım.
Sen kimsin?
Komşunun kızı.
Annen kim?
Bilmiyorum.
Neden geldin?
Annem çorba gönderdi.
İstemem bilmiyor mu annen, ben çorba içmem.
Annem içsin dedi.
Neden?
Yaşlısın, hastasın da ondan.
Ölecek miyim?
Bilmem. Ben çocuğum.
Bende çocuktum.
Ne zaman?
Eskilerde çok eskilerde, hatırlamıyorum.
Çorbayı iç.
Neden?
İleride bende seni hatırlamayacağım.
Neden.
Çok eskilerde, çok eski biri vardı mı diyeceğim.
Evet.
Neden?
Kırmızı desenli perdelerim var çünkü
Sen bunları hiç unutmayacaksın.
Haklıydı.
Ben büyüdüm.
Ne yaşlı kadını, nede sarhoş halini hatırlamadım
Her zaman önce kırmızı desenli perdeleri hatırladım.
Sonra da eskilerden, çok eskilerden
Bir sarhoş yaşlı, ama en önemlisi,
Bir yalnız yaşlı kadını hatırladım…



Nazan Şara Şatana


Nazanss.blogspot.com




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder