21 Ekim 2017 Cumartesi



Çocuk Köyü
SOS Uluslararası Çocuk Köyleri Birliği


nazanss.blogspot.com






SOS Uluslararası Çocuk Köyleri Birliği, içinde 29 Müslüman ülkenin de bulunduğu, dünyanın birçok ülkesinde çocuk köyleri kurulmasında öncülük eden ve bu konuda doğrudan destek veren bir yardım kuruluşudur.

Anneler, Türkiye’de ilk defa uygulanan “koruyucu annelik” mesleğini ilke edinmiş, üniversite öğretim görevlileri tarafından eğitilmiş, en az ortaöğrenimlerini tamamlamış, dengeli karakter özelliklerine sahip, sağlam ahlaki prensipleri olan 25–40 yaş arası Türk vatandaşlarından seçilmektedir.

1979 yılında gönüllü kişiler tarafından kurulan Türkiye Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı, Aile sevgisi içinde kimsesiz çocukları barındırmak ve eğitmek, ruhen ve bedenen olumlu yönde gelişmelerini sağlamak ve yapıcı kişilikler kazanmalarına çalışmak hedefiyle, ilk Türk Çocuk Köyü “Bolluca Çocuk Köyü’nü 1992 yılında korunmaya muhtaç çocukların hizmetine açmıştır.

Bu yazıyı okuyunca aklıma yıllar önce bir tanıdığımın anlattıkları geldi. O demişti ki:

“Ben bir zamanlar kimsesiz çocukların annesi olmuştum.”

“Nasıl olmuştun?”

“Benim anne olduğum bir ev vardı, benim sorumluluğumda olan çocuklar, bir anne ne ise bende oydum. Hala o çocuklarımla görüşürüm, beni anneleri gibi severler, ararlar, ararım. Buluşuruz. Artık büyüdüler, kocaman meslek sahibi adamlar oldular. Benim yavrularımdır onlar.”

Çok hoşuma gitmişti, çok takdir etmiştim. Benim tanıdığım orada görevliydi ama sevgisini o kadar yürekten vermişti ki, o çocuklar onu anneleri gibi sevmişlerdi. Yıllar geçmesine rağmen hala anne diye arıyorlar ve oda evlatları gibi onları özlüyor. Bu güzel.

Bu yazıyı okuyunca aklıma bunlar geldi.

Sizlere aktaracaklarım benim çok hoşuma gitti.

- Türkiye Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı, daha çok korunmaya muhtaç çocuğa daha kaliteli ve kapsamlı hizmet götürerek ülkemizin geleceği olan çocuklara sahip çıkıp, onları gerçekten topluma kazandırabilmek gayretindedir.

- 52 bin metrekare arsa üzerinde inşa edilen Bolluca Çocukköyünde, Uluslararası SOS Çocuk Köyleri modeli uygulanmıştır.

- SOS Uluslararası Çocuk Köyleri Birliği, bugün içinde 29 Müslüman ülkenin de bulunduğu, dünyanın birçok ülkesinde çocuk köyleri kurulmasında öncülük eden ve bu konuda doğrudan destek veren bir yardım kuruluşudur.

Çocuk Köyü nedir?

- Çocuk köyüne, 0–8 yaş arası kimsesiz veya yarı yetim, ruhen ve bedenen özürlü olmayan, yardıma muhtaç çocuklar alınır ve çocuklar hayatlarını kendi başlarına idare edebilecek duruma gelinceye kadar (yüksek tahsil dâhil), Vakfın güvencesi altında, çocuk köyünde ve gençlik evlerinde yaşarlar.

- Çocuk köyü ailelerinin yaşamları, bilinen aile ortamlarından çok farklı değildir.

- Çocuk köyündeki her aile evinde, 8–10 çocuk anneleriyle beraber müstakil evlerde yaşarlar. Çocuk köyüne gelen, anne sevgisine muhtaç çocuk, yeniden kendisini sevecek ve sağlıklı büyümesiyle ilgilenecek, ona güven verecek anneye kavuşur.

- Anneler, Türkiye’de ilk defa uygulanan “koruyucu annelik” mesleğini ilke edinmiş, üniversite öğretim görevlileri tarafından eğitilmiş, en az orta öğrenimlerini tamamlamış, dengeli karakter özelliklerine sahip, sağlam ahlaki prensipleri olan 25–40 yaş arası Türk vatandaşlarından seçilmektedir.

- Çocuk köyünde, değişik yaşlarda kız ve erkek çocuklar evde birlikte büyür, birlikte öğrenirler, sorumlulukları, günlük hayatın bütün sevinç ve üzüntülerini paylaşırlar; kardeşlik anlayışı ve dayanışma içinde, aile bağları doğal olarak gelişir.

- Çocuk köyünde büyüyen, ergenlik çağına gelmiş çocuklar, çocukköyünün devamı niteliğindeki Gençlik Evi’ne geçerler.

- Çocuk köyünde anne şefkati ve korumasında büyümüş çocuğun, bir grubun içinde sorumluluk üstlenmeyi ve kendi ayakları üstünde durabilmeyi öğrendiği yer gençlik evidir.

- Gençler, altışar kişilik gruplar halinde pedagoji eğitimi almış bir gençlik liderinin sorumluluğunda, bir evi - daireyi paylaşırlar.

- Çocuk, çocuk köyünden gençlik evine geçişde en az bir yıllık bir sürede annesi, köydeki pedagog ve köy müdürü ile gençlik lideri ile gençlik evi müdürü tarafından hazırlanır.

Bolluca çocuk köyü ve gençlik evleri

- Bolluca Çocukköyü, Türkiye Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı tarafından korunmaya muhtaç çocukları topluma kazandırmak amacı ile hayata geçirilen çok geniş kapsamlı bir Sosyal Sorumluluk projesidir ve ülkemizdeki kimsesiz çocuklar konusunda yaşanan mevcut sorunlara çözüm sunarak da örnek teşkil etmektedir.

- Bolluca Çocuk Köyü'nün 52 dönüm olan arsası, merhum hayırsever Sabri Akın'ın bağışıyla, inşaat, teknik donanımı ve iç tefrişi ise Türkiye Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı tarafından tamamlanmıştır.

- Bolluca Çocuk köyü 11 aile evi, 1 Kız 1 Erkek Gençlik Evi, idari bina, köy idari müdür evi, teknisyen evi, misafirhane, çocuk yuvası, kütüphane, arıtma tesisi, jeneratör, oyun parkı ve spor sahalarından oluşmaktadır. Köyde toplam 41 personel hizmet vermektedir.

- Bolluca Çocuk köyü içinde yer alan 2 gençlik evi haricinde Arnavutköy'de bir Erkek Gençlik Evi daha vardır.

- 4.Erkek Gençlik Evi ise Mimarsinan’da rahmetli Ali Rıza Çarmıklı ailesinin bağışladığı arsa üzerinde inşaa edilmiştir ve 2006 Ekim ayında açılışı yapılacaktır.

- Şu anda, Bolluca Çocukköyü’nün 11 aile evinde 36’sı kız, 43’i erkek olmak üzere, 79 çocuğumuz, 2 Erkek Gençlik Evinde 24 gencimiz, 1 Kız Gençlik Evinde 13 kızımız, toplamda 116 çocuğumuz yaşamlarını sürdürmektedir.(alıntı)

Sıcakta kalmışım, susamışım; sonra buz gibi bir bardak su içmişim gibi geldi, yazılanları okuyunca.

Şöyle ılık bir nefes çektim ciğerlerime.

Oh be dedim…




Nazan Şara Şatana

nazanss.blogspot.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder