18 Ekim 2017 Çarşamba




Bir Türk’le Evli Dünya Starı
Zsa Zsa Gabor.


Nazanss.blogspot.com




Zsa Zsa Gabor ismi, benim Amerikan sinemasında ismini öğrendiğim ilk aktrisin ismidir. İlk duyduğumda aklımda kalan isim! Çok değişik gelmişti. Daha önceki yazılarımda söz etmiştim. Babam Amerikan sinemasını severdi. Yabancı filmleri izlerdi. Dolayısı ile bizi sinemaya götürdüğü için bizler küçük yaşlarımızdan itibaren Amerikalı oyuncuları tanırdık.

Zsa Zsa Gabor ismi o kadar değişik gelmişti ki! Çocuk aklımızla Ömer’le bana! Birbirimize;  Zsa Zsa Gabor der kızdırmaya çalışırdık. Ne alaka ise! Çocukluk işte…

Bu çok güzel olan kadının ilk evliliğini bir Türk’le yaptığını öğrendim.

Burhan Asaf Belge, Türk Siyasetçisidir, 1937’den 1941 yılına kadar;
‘En Göz Alıcı Aktris’ kategorisinde Altın Küre alan, Zsa Zsa Gabor’la evli kalmıştır.

Zsa Zsa Gabor, Macarisan asıllıymış. Macaristan Güzeli seçildikten sonra Amerika’ya gelmiş.

Biz Elif’le, Hollywood Ünlüler Kaldırımı'nda yıldızını görmüştük. Bir başka yazımda sizlere o kaldırımı anlatmak isterim. Gerçekten çok enteresan bir yer. Beyoğlu’na ne zaman gitsem, hep aklıma gelir. Bizde böyle bir kaldırım yapsaydık çok güzel olmaz mıydı?

Düşünsenize; Bir Ayhan Işık’ın, Belgin Doruk’un, Sadri Alışık’ın ve birçok değerli sanatçılarımızın yıldızları olsaydı!
Orada birde el ve ayak izi olan ünlü sanatçılarının yeri vardı, yine öyle bir yer bizde de olsaydı kötümü olurdu? Bence iyi olurdu…

Zsa Zsa Gabor’un kızı, Conrad Hilton’dan olan evliliğinden dünyaya gelmiş. Paris Hilton’un büyük teyzesiymiş, Francesaca Hilton…

Yıllar ne kadar zalim. Onu çocukluğumda kalan resimleri ile hatırlamak istiyorum.
Geçenlerde bir gazetede yeni halini gördüm. Zalim yılların bu kadar büyük güzelliği ne hale getirdiğini görünce, hayatın nasıl bir rüya olduğuna bir kez daha şahit oldum.

Resimlerini inceledim. Şimdi 94 yaşındaymış. Tabi çok ileri bir yaş. Çok hastalıklar çekmiş, kim bilir belki de çok da acılar yaşamıştır.

Biz bilemeyiz. Bizim bildiğimiz sadece, onun çok güzel bir kadın olduğu, bir Türk Diplomatla evli olduğu ve benim Kardeşim Ömer’le çocukken birbirimize taktığımız isim olduğuydu.

Güzel hayatlar olsun hepimize…



Nazan Şara Şatana

nazanss.blogspot.com








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder