26 Ağustos 2017 Cumartesi





Çiçek – İnsan
nazanss.blogspot.com


Rüya ile hayal arasında dolaşıyorum
Küçük dere misali bir su var önümde
Etrafında çiçekler
Ne kadar çoklar
Renkleri çok
Şekilleri çok
Güzellikleri çok
Ağaçlarda var dere misalinin çevresinde
Uzun gövdesinden olsa gerek
Yapraklar yükseklerde kalmış
Çiçeklerin arasında çimlerde var
Daha bir farklı yeşili
Ben nedense çiçekleri, dereyi, çimi
Gördüm
Üstelik
Yaşama benzettim
Hayata benzettim
Daha da açıkçası bizlere benzettim

Bunlar romantik insanlar
Açalya -  adaçayı - ada karanfili - ağlayan gelin - akasya - ana kokusu - ananas - anasına babasına pay veren - ardıç - aslanağzı - ateş çiçeği - ay çiçeği - ayı pençesi - azelya -  ballıbaba - begonvil - begonya - boru çiçeği - boya çiçeği - buhurumeryem - cemali güzel - ciğerci sığırı

Bunlar gülen - mutlu insanlar
Civan perçemi - çadır çiçeği - çadır perçemi - çakal nergisi - çan çiçeği - çarkıfelek - çıngırak otu - çiğdem - çingülü - çoban yastığı - çuha çiçeği - dağ çayı - dağ sümbülü - defne - ebegümeci - eğreltiotu - elma çiçeği - erguvan - erik çiçeği - eşek dikeni - eşek lâlesi - fesleğen - fındık çiçeği - fırıldık fırıl çiçeği - firuze çiçeği - fulya - gardenya - gâvur gülü - gecesefası - gelincik – gelin çiçeği - geven - gül – gül defne - gülibrişim - gündöndü - günebakan - hanım düğmesi - hanım sallandı - hanımeli - Haseki küpesi - haşhaş çiçeği - hatmi - hercai menekşe - hezaren –

Bunlar kızgın insanlar
Horoz ibiği - hüsnüyusuf - ıhlamur - ıtır çiçeği - inci çiçeği - iris - kadife çiçeği - kahkaha çiçeği - kaktüs - kamelya - kan damlası - kandil çiçeği

Bunlar âşık insanlar
koçuk - korunga - krizantem - kuşkonmaz - küpe çiçeği - küsme çiçeği - küstüm çiçeği - lâden ağacı - lale - lâle - lâle-i nu'man - lâtin çiçeği - leylak - leylâk - lilyum - lisan-i sevir - mahmur çiçeği - manisa lâlesi - manolya - melekotu - menekşe - menekşe gülü - menevşe - mersinağacı - meryamana eli - meryemana kandili - meyan - mimoza - mine çiçeği - mor salkım - mümüdük - müşgülüm - nane - nergis - nevruz çiçeği - nilüfer - orkide - orman gülü - ortanca - öksekotu - öksüzoğlan - öküz dili - papatya - patlak çiçeği - peleseng - petunya - piyan

Bunlar zengin insanlar
- portakal çiçeği - reyhan - rezene - sabun çiçeği - saffetiderûn - saksı çiçeği - saray çiçeği - saray patı - sardunya - süsençiçegi - şakayık - şakayık-ı numan -

Bunlar mutsuz insanlar
şebboy - şeftaliçiçeği - terslâle - toprak kabul etmez - turna gagası - üçgül - vapurdumanı - yaban gülü - yanardöner - yasemin - yenibahar - yer somunu - yılan yastığı - yıldız çiçeği - yüksükotu -

Bunlar sinirli insanlar
zambak - zerrin - zerrinkadeh - zeymuran - zeytinçiçeği - zülfüarus

Sonra inceledim
Mutlular çok
Âşıklar çok
Zenginler ve kızgınlar daha az.
Çiçeklere baktım inanamadım
Bunların hepsi birbirinden güzel, renkleri farklı, şekilleri değişik!
Özünde çiçekler.
Bir farkla!
Doğduklarında…
Yıllar onu eskitmeye, değiştirmeye, karartmaya başlamadan önce.
Açıkçası benim gördüğüm yerdeki envai çeşitli çiçekler daha karamsarlıktan, şikâyetlerden, umutsuzluktan, asabiyetten, mutsuzluktan, isteksizlikten, tembellikten en önemlisi şımarıklıktan nasiplerini almamışlar!
İyi ki…
Onun için çiçekler
Onun için güzeller

Nazan Şara Şatana
nazanss.blogspot.com





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder