26 Ağustos 2017 Cumartesi

PAMFİLYA

IRAKLARIN ÜLKESİNİ BİLİYOR MUSUNUZ?
nazanss.blogspot.com




Turizme gazetecilikten geçtiğimde, ilk önce Pamfilya Turizm’de yani bir acentede bir yıl görev yapmıştım.
Her şey ne kadar tuhaf gelmişti bana. Başka bir dünya, başka bir ortam! İnsanlar farklıydı sanki.
Aslında farklı olan onlar değil benmişim. Yıllar geçtikten sonra anladım bunu.
Nedeni ben alışmıştım oralara, onlardan biri olmuştum. Yani turistik bir şehirde turistlerin kapsadığı bir acentede çalışıyordum.
Burası benim gazeteciliğime benzemeyen bir iş yeriydi ve asla bir gazeteci gibi çalışmıyordum.
Beni ilk başlarda inanılmaz üzmüştü.
Samimi diyebilirim ki perişan etmişti.
Sonra ben farkına varmadan birde baktım ki üzüntüm geçmiş, sevmişim bile!
Ne garip hiç yapamayacağım, asla beceremem, ya da:
‘Bu benim işim olamaz’
Dediğiniz sizin işiniz oluyor üstelik siz o işi çok seviyorsunuz. Nerede ise bir ömür geçiriyorsunuz…
Çok yorucu, çok stresli, çok fedakârca çalışırsanız turizmde başarılı olursunuz.
Şimdi dönüp baktığımda kendime aferin diyorum.
Bir tesiste genel müdür olduktan ve bayağı bir sürede bu görevde bulunduktan sonra, yazı aşkım ağır geldi ve turizmden vazgeçtim.
Bu nedenle olsa gerek! Pamfilya denilince turizm, turizm denilince aklıma hep; Pamfilya gelir… 
Peki, Pamfilya ismi nereden gelmiştir?
Şimdi isterseniz birlikte okuyalım… 
Anadolu'nun güneyinde Aksu çayının doğusundan başlayarak Antalya ilinin doğusuna kapsayan Likya ve Kilikya antik kentleri arasında kalan bölgedir.

Antik çağda pek çok ırkın bir arada yaşadığı Pamfilya kenti bu özelliğiyle diğer kentlerden ayrılmaktadır.
Pamfilya'nın kelime anlamı "Irkların Ülkesi" anlamına gelmektedir.

Bir başka tarih yazısında buluşmak üzere…


Nazan Şara Şatana
nazanss.blogstop.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder