31 Ağustos 2017 Perşembe



Kahverengi deniz
nazanss.blogspot.com

Nazan Şara Şatana Şiirleri


Titremenin nedeni ne ateş, ne fırtına, ne dolu, ne de kar.
Hepsi birbirinden farklı duygular. İçimde kızgınlık, kırgınlık,
Bu sen değildin, yâda şaşıran ben değilim!
Gözlerin kahverengi değil miydi?
Kahverengi deniz!
Buldum, hatıraların küflenmiş aralarından.
Yorardı dalgalar gözlerimi, nefesimi keserdi.
Denizin de hayırlısı olsun isterdim.
Neden kahvenin rengi?
Su değil miydi bu mübarek olan…
Yeşil, olmalı, mavide tam tadı, renksizde kalmalıydık.
Kahve tonunun içinden biz seçe - seçe gurbetimi seçtik?
Balık murattır rüyada derler, gerçekten vazgeçtiysek
Anlamam ki! Rüyada niye karar kılmadık.
Kahve fal misalinden balık olsa ne olur?
Rüzgârı birlikte savurmuş, ateşi birlikte yakmıştık.
Çok soğuklardan hoşlanmış, kahkaha atmıştık.
Sebebi vardı mutluyduk. Sonra ne oldu?
Yankılanan başka kalplerinden gelen seslerdi.
Benim kalbim, bizim ortak nefesimiz soluksuz kaldı.
Seçtiklerimiz mi yanlıştı, sevdiklerimiz mi hataydı?
Heves etmenin de bir raconu mu olmalıydı.
Öylece, ilavesiz o şekilde mi kalmalıydı?
Meçhul hallerde, deniz kahve, üstelik dalga hâkim,
Kayıkta sen, olmaz ya diyelim yanında ben,
Kürek ne yapsın, sandal ne etsin? Boşuna uğraşma.
Sen ve ben-lere söylenecek söz geldi aklıma
Haydi, boşuna akıntıya kürek çekme…
Heyhat, akıntının sonunda şelale var.
Zaten bitmiş olacak her ne var ise,
Uğraşma, yorulma, nafile boş ver.
Başından hataydı, neden – niye durmak
Bakın – bırakın -  gidin, sandala ne gerek var.

Nazan Şara Şatana
nazanss.blogspot.com




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder