28 Ağustos 2017 Pazartesi


Kıyamet 2023
O aslında bir arınma olacakmış.

nazanss.blogspot.com




Eskileri okumak, onların yaşamlarını irdelemek bana iyi geliyor.
Bazen ders alınmalı diyorum.
Bazen nasıl yürekli insanlarmış diyorum.
O zamanlar da insanlar bu kadar şeytani fikirlere sahip değillermiş diyorum.
Diyorum da diyorum.
Gerçekten öyle asla mübalağa etmiyorum.
Bakın küçük bir hikâye aktaracağım sizlere.
Kıssadan hisse!

Kanuni Sultan Süleyman’ın; kelimenin tam anlamı ile yedi düvelde at koşturduğu, zapt ettiği, kanunları ile adaleti ile nam saldığı yılları.
Dünya titriyor ondan ama aynı zamanda da onun yaptıklarından dolayı ona:

Muhteşem Süleyman da diyorlar.
Adilane kanunlar çıkartıyorlar ki,
Kanuni Sultan Süleyman diyorlar.

İşte tam bu zamanlarda:
Bir gün yaşlı bir kadın huzuruna çıkmak istiyor. Tabi zor. Fakat kadın azimli...
O zamanlarda Padişahların halkla görüştükleri bir gün olurmuş. Kadın sonunda Padişahın huzuruna çıkıyor.

“Sultanım benim paramı ödeyin” diyor.
Destur…
Herkes şaşkın!
Nasıl yani ne parası?
“Benim evim soyuldu, alınanları sizin karşılamanız lazım.”
Kanuni hiddetlenmiş.
“Sen derin uyumuşsun hatun, uyanık olsaydın” demiş.
Kadın bunun üzerine:
“Eee sultanım” demiş.
“Yedi düven sizden titriyor da bizim hırsız niye korkmaz, sizin tabanızdan birinin evine girer onu soyar. Demek ki ben değil siz uyanık olacakmışsınız.”
Kanuni şaşırır, şaşırmasına da kadının bu tarzı da hoşuna gider.
Emir verir:
“Bu kadının çalınan her neyi varsa benim özel paramdan ödene…”

Buyurun…
Gelinde eskilerin yaptıklarına şaşırmayın.
Kim, kimi nasıl töhmet altında bırakıyor?
Kim nasıl hakkını arıyor?
Kim verdiği hakkın hesabını nasıl ödüyor?

Kırk bin kere maşallah…
Şimdi şöyle düşünmekte ne kadar yarar var.
Hani 2023 Kıyamet hikâyesi varya!
Bırakalım kıyameti. O aslında bir arınma hikâyesi olacakmış. Hatta hikâye demekte yanlış, bu işin erbapları:
Arınma,
Doğrulanma,
Düzelme,
Temizlenme,
Düzelme diyorlarmış.
Haydi inşallah…

Eskilere baktığımızda bu arınmaya ne kadar çok ihtiyacımız var besbelli.
Şimdi komşumuzun evine hırsız girse bizler;
“Aman bana dokunmayan yılan kırk yıl yaşasın” deriz başımızı çeviririz.

Bize arınma gerekiyor…


Nazan Şara Şatana
nazanss.blogspot.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder