Bir
At Arabam Olsun İstiyorum
nazanss.blogspot.com
Bir arabamız olmalı ikimizin,
araba dedimse öyle şimdikilerden
olmasın.
Hani eskilerde arabalar olurmuş ya iki
atın çektiği,
alt kısmı tahtadan yapılırmış,
üstüne de kalın beyaz branda cinsi
kumaştan.
Ben böyle bir araba istiyorum…
Yuvarlak girişi olurmuş, örtü kapısı.
Ön tarafında yine kubbemsi ahşaptan
bir geçiş ve atları deh - deh demek
için
gemlerini tutup ta oturmak için bir
yer…
Dört teker çekermiş posta arabası türü
arabayı…
Ben böyle bir araba istiyorum
İki de at demiştik ya.
Atların boyun altlarına kadar arabadan
Tahtadan büyük gem misali tutmalık
olurmuş.
Çok önemli, at çekecek ya arabayı.
Tutmalık kalın ipler atlara
tutturulurmuş.
Ben böyle bir araba istiyorum
Atlar aileden, ayrıca çok da ihtiyaçtan
bazı zamanlarda aileden önemli.
O olmasa nerelere gidilir, kim çeker
onları.
Atlar iyi beslenmeli, su içmeli,
dinlenmeli
Bir göz kendimizde ise, bir gözde
atlarda olmalı…
Ben böyle bir araba istiyorum
Araba evimiz farkındasınız değil mi?
Onda yatıyoruz, onda yemek yapıyoruz,
onda oturup dinleniyoruz, devri alem
misali geziyoruz.
Kışı da bu arabada, yazıda bu arabada
En güzeli de baharların neşesi ile
hüznünü de
Ben böyle bir araba istiyorum.
Akşamlar serin olsa ne çıkar bizim
yünden yatağımız,
Yastığımız, yorganımız var, sıcacık.
Üşümeyiz. Yemek yapmak için mangal
yakarız
çoğu zamanda onda ısınırız.
Çayımız kahvemizde onda olur.
Ben böyle bir araba istiyorum.
Yeşillikler bizi bekler,
hayatımız piknik misali neşelidir
nasıl olsa.
Başka iller, başka kültür, başka
dünya!
Müzik, resim, şiir bizimle
Ne oldu şimdi? Yapma yeni yatmıştım!
Bütün bunlar hele de araba rüya mıydı?
Olsun ben gerçekte de böyle bir araba
istiyorum.
Sen değil miydin hayallerini yüksek
tut diyen.
Yüksek derken büyük olmalıyı kast
etmiştin.
Benim hayalim öyle olmayacak bir şey
de değil.
Tek yapılması gereken istemek.
Ve demek ki evet bizim bir at arabamız
olsun, bizi alsın kötülüklerin olmadığı yerlere götürsün.
Nazan
Şara Şatana
Nazanss.blogspot.com

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder