Sinema Severler Derneği’ne Hiç Gittiniz mi?
ÇİÇEK BAR
nazanss.blogspot.com
Bir
süre izledim etrafı.
Ünlüler
burada ünlü gibi hareket etmiyorlardı.
Tanıdıktı
herkes birbirine.
Ne
başrol oyuncusu adı vardı, ne yönetmen, ne yapımcı ne de kötü adam
karakterleri.
Orada
sadece sinema vardı.
Orada
sadece sanat konuşuluyordu.
Sanat garip bir olay.
Ne demeli bilemedim. Sanat olmadan nasıl olunur onu
da pek bilemiyorum.
Bizim aile de sanat hem keyfimiz hem işimiz hem
geçimimiz.
Kardeşim Ömer Faruk ressam,
Kız kardeşim Suzan bestekâr ve korolarda yetkili
kişi,
Ben yazarım, şiir de yazarım, kendimce resim de
yaparım, şarkı da söylerim.
Kızım Elif, yazar, şair, televizyon Programcısı,
dizi ve sinema yapımcısı,
Oğlum Fatihcan, Sinema filmlerinde, reklamlarda
oynadı. Ayrıca; Animasyon, organizasyon şirketi ile beş yıldızlı otellere
hizmet veriyor.
Yeğenlerim de kendi mesleklerinin haricinde de
sanata uğraşırlar.
Yeğenim Cem dansta Türkiye dördüncüsüdür. Sinema
filmlerinde, kliplerde, dizilerde oynadı ve dans hocalığı yapmaktadır.
Ailede neredeyse herkesin sesi güzeldir, hemen
hemen hepimiz iyi resim yaparız, sinema ile çok ilgiliyiz.
Sanata gönül vermişizdir.
Sanat ve sanatçıları çok severiz, takdir eder
alkışlarız.
Hal böyle olunca sanat ve sanata gönül verenler
nerede bir araya gelirler ne konuşlar ne yaparlar diye merak ettiğimde, tek
adres söylemişlerdi yeni İstanbul günlerimde.
Çiçek Bar dediler ve ilave ettiler.
“Sinema sevenler
Derneği”
Taksimden Sıraselviler’e giriyorsunuz bir süre
gidince küçük bir meydan çıkacak önünüze hemen orta kısmındaki sokaktan da bir
kısa süre daha gidince tek katlı bir villa göreceksiniz.
Size söz edeceğim sinemaseverler derneğidir orası…
Sinema Severler Derneği yani tüm sinemayı
severlerin derneği o zaman.
Sinemayı kim sevmez ki.
Herkes severde benim gibi tutkulu olanlar daha bir
sever herhalde…
Öyle alışagelmiş çok şık, modern lüks bir yer olarak
beklemeyin orayı.
Eski hatıralarla daha da eskimiş bir yer.
Kimi buraya Çiçek bar
der,
bazıları Arif’in yeri
olarak bilir,
Azmi’nin yeri diyenlerde
vardır.
Asl olan adı ise
sinemaseverler derneğidir.
Sanatçıların uğrak yeri
orası...
Hani bir anlamda da eski dost çiçek bar, eski
dostların bir araya gelmelerini de yıllarca sağlamış bir mekân.
Geçen akşam oraya gittim.
Çok değişik duygular hissettim.
Ben çok uzun yıllar önce gitmiştim.
Yine böyleydi.
Aynı – Aynı…
Belki tanıdıklığının verdiği rahatlıktandır gelenlerin
huzurlu olmaları, rahat olmaları…
Bir masadan diğer masadaki arkadaşı ile
konuşmaları… Genelde de sinemadan söz etmeleri…
Bize servis yapan garsonun 26 yıldır orada
çalıştığını duyunca, aşçısının da aynı zamandan beri yemekleri yaptığını
öğrenince tamam diyorsunuz.
Buranın müdavimi olmak kolay...
Buraya geldiğinizde ikinci adresinizdesiniz.
Herkes tanıdık.
Çalışanlar tanıdık,
gelenler tanıdık,
en önemlisi sohbetler tanıdık.
‘Sinema’
Bir süre izledim etrafı.
Ünlüler burada ünlü gibi hareket etmiyorlardı.
Tanıdıktı herkes birbirine.
Ne başrol oyuncusu adı vardı, ne yönetmen, ne
yapımcı ne de kötü adam karakterleri.
Orada sadece sinema vardı.
Orada sadece sanat konuşuluyordu.
Herkes birbiri ile yakındı.
Dedim ya bir masadan bir masaya konuşuluyor,
bununla da kalınmıyor masalar geziliyor.
Sorular soruluyor.
Günün yorgunluğunu atmaya gelen sanatçı ya da sanat
adına çalışanlar bu güzel muhabbetlerden sonra daha sakin, daha bir dinlenmiş evlerine
dönüyorlar.
Bazıları da kalıyor müziğin ve çok lezzetli
yemeklerin tadını çıkarıyorlar.
Bayan gurupları vardı birkaç masada da.
Gurup denilince aklınıza on - on beş kişi gelmesin.
Bir masada üç diğerinde beş misaliydi bu gurup dediğim
topluluklar.
Çok hoşuma gitti.
Evlerinde misafir kabul ediyormuşçasına rahattılar.
Kimsenin onları rahatsız etme durumu yoktu.
Piyanist piyanodan notaları ruhlara hediye
ediyordu. Güler yüzlü servis elamanları hemen yanınızda sizin dudaklarınızdan
çıkacak isteklere bakıyorlar.
Zamanında bir dizi vardı.
İsmini hatırlayamadım.
Bir barda geçiyordu.
Büyük bir bardı.
Başrol oyuncusu kare gibi olan büyük barın içinde
olurdu hep.
Gelenler Çiçek bar gibi genelde müdavimlerdi.
Akşamları işle ev arası uğruyorlardı.
Yerleri bile belliydi.
Dertlerini de paylaşıyorlardı.
Burası aynı böyle bir yer.
Sinema Sevenler Derneği
Uzun zamandır ihmal edilmiş bir dost gibiydi o
akşam benim çiçek barla-sinema sevenler derneği ile buluşmam! Sanıyorum artık sık
görüşeceğiz.
Nazan Şara Şatana
nazanss.blogspot.com

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder